نحوه برخورد با مشتری در Seo

برای ارایه تعرف سئو و چگونگی برخورد با مشتری باید بگوییم که در واقع کار اصلی سئو این است که سایت شما را در گوگل معرفی می کند و نتیجه ی این کار می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری برندینگ شدن شما در میان رقبا شما شود

نحوه برخورد با مشتری در Seo

چگونگي برخورد با مشتري از مهم ترين عوامل براي جذب و يا دفع مشتري ميباشد،و بدست آوردن مهارت هاي لازم بازاريابي براي جذب مشتري و هم سو کردن ذهن مشتري باخودتان بسيار حايز اهميت ميباشد،چرا که هيچ چيز به اندازه رضايت مشتري براي کسب و کار ما اهميت ندارد،اما همانطور که جذب مشتري در تمامي حوز ه هاي کاري اهميت دارد در دنياي سئو و بهينه سازي وب سايت نيز جذب مشتري بسيار مهم و تاحدي سخت نيز ميباشد.

 


 

جذب مشتري و آشنا کردن مشتري با سئو:

همانطور که گفتيم جذب مشتري سئو اگر که اصول کافي را ندانيد تا حدي سخت خواهد بود و يا حتي ممکن است منجر به دفع مشتري شما و رفتن به سمت ساير شرکت هاي طراحي وب سايت شود،جذب مشتري از آن جهت حايز اهميت است که اولا اکثر مشتريا ن تعريف دقيق و مشخصي از سئو در ذهنشان ندارند،چه بسا که بسياري از مشتريان اصلا ندانند که سئو چيست؟و اين وظيفه شماست که تعريف دقيق و مشخصي براي تعريف سئو به مشتريانتان بدهيد.

چه تعريفي از سئو داشته باشم؟؟؟؟

اکثر شرکت هاي طراحي سايت در برخورد با مشتري ميگويند سئو يعني افزايش بازديد کاربران از وب سايت شما در صورتيکه اين تعريف شايد در برگيرنده ي هدف نهايي سئو باشد اما تعريف دقيق و مشخصي از سئو نيست،پس چه تعرفي از سئو ارايه دهيم؟؟

سئو چيست؟

سئو يعني بهينه سازي وب سايت خود براي موتورهاي جستجو گر گوگل به گونه اي وب سايت شما با توجه به الگوريتم هاي رتبه بندي  سئو سايت به رتبه بالايي برسد، و در ادامه ميتوان تاکيد کرد که بهينه سازي وب سايت  درواقع  يعني  احترام گذاشتن به حقوق مشتري در ارايه مطالب مفيد و ارزنده که توسط خودمان جمع آوري شده باشد،و انتخاب عناوين مناسب براي سايت و به کار بردن کلمات کليدي مناسب و به کار بردن اصول سئو سايت براي رسيدن به رتبه بالا براي موتورهاي جستجو گر گوگل.

متقاعد کردن مشتري براي آنکه سئو چه کاربردي دارد؟؟؟

بعضي از مشتريان در زمان صحبت کردن با شما اگر چه اصطلاح سئو را شنيده اند،اما به معناي واقعي نميدانند که سئو به چه دردشان ميخورد؟؟؟

خب خيلي مشخصه که هر فردي در هر حيطه ي شغلي که باشد هدفش از راه اندازي کسب و کار بدست آوردن در آمد و افزايش در آمد از آن کار ميباشد،شما بايد به متقاعد کردن مشتريانتان با  ارايه توضيحاتي د رخصوص اينکه سئو سايت شما و افزايش رتبه سايت شما در ميان موتورهاي جستجو گر گوگل و هدايت باز ديد کنندگان به وب سايت شما که در نهايت موجب افزيش در آمد و برندينگ شدن شما در ميان رقبا و مشتريانتان ميشود ، بپردازيد.

چرا که در واقعيت امر نيز بهينه سازي وب سايت براي  موتورهاي جستجو گر کاملا ضروري و درست بوده و هدف شما گول زدن مشتري براي کسب در آمد خودتان نيست،شما در اين راه از توضيحات تکميلي نيز ميتوانيد استفاده کنيد ،منظورم از توضيحات تکميلي اين است که بسياري از مشتريان در تماس با ساير شرکت هاي نو پا سئو کار، به پيشنهاد سئو شدن سايتشان و رفتن به صفحات اول و دوم در عرض کمتر از يک ماه مواجه ميشوند،اما خوب  است که به مشتريان خودتان در خصوص خريد يا نخريدن بک لينک ها و زمان درست خريد بکلينک ها اطلاعاتي بدهيد که آنها در دام اين گونه شرکت ها گرفتار نشوند و سعي کنيد به آها بفهمانيد که سعي بر گول زدن گوگل نداشته باشيد،چرا که اگر که اين کار را هم بکنيد شايد در ابتداي کار به نتايج خوبي برسيد اما پس از گذر مدت زماني مشخص گوگل متوجه فريب کاري ها ي شما شده و شما نه تنها در ميان صفحات وب سايت ها رتبه ي خوبي نداريد بلکه امکان حذف شدن شما از موتور جستجو گر گوگل نيز وجود دارد.

با مشترياني که سايتشان از قبل طراحي شده چه بکنيم؟

بسياري از مشتريان ما سايتشان از قبل توسط شرکت هاي طراحي سايت ديگري طراحي شده است،که اين مشتريان باز خود به دو دسته تقسيم ميشوند،مشتريان که فقط براي سفارش سئو سايت نزد ما آمده اند و مشتريان ناراضي که به کل از وب سايت خود ناراضي هستند و گله مند و شاکي از شرکت هاي طراحي وب سايت ميباشند، ابتدا دربرخورد با هر دوسته از مشتريان شما بايد وب سايت قبلي آنان را به صورت کامل آناليز سئو بکنيد تا متوجه بشيد سايت مشتري در حال حاضر از نظر سئو در چه رتبه و جايگاهي ميباشد،و چه مشکلاتي را دارا ميباشد،تا از اين طريق بتوانيد مشاوره بهتري به مشتريان خود بدهيد،و در برخورد با مشتريان شاکي نيز بهتر است اول به صورت کامل به سخنان آنها گوش دهيد

و د رادامه به بررسي کاستي ها و انتقاداتي که داشته بپردازيد و مشتري را به سئو سايت استاندارد و بهينه سازي سايت اش  هدايت کنيد.



 

نتيجه بندي و جمع بندي نهايي:

در پايان براي ارايه تعرف سئو و چگونگي برخورد با مشتري بايد بگوييم که در واقع کار اصلي سئو اين است که سايت شما را در گوگل معرفي مي کند و نتيجه ي اين کار مي تواند باعث جذب مشتريان بيشتري برندينگ شدن شما در ميان رقبا شما شود،و چه چيز از اين هدف با ارزش تر؟؟ منتهي عملي شدن اين هدف نيازمند تجربه،ارايه کار به افراد متخصص و سئو کاران حرفه اي و متعهد به اصول اخلاقي کاري ميباشد.در پايان حرفهايم ميگويم که براي سئو لازم نيست ذهن مشتري را در گير کلمات بسيار پيچيده و امري سخت و غير قابل فهم بکنيد،چرا که بسياري از مشتريان با تعاريف سخت منصرف خواهند شد.

کد خبر : 92
تاریخ انتشار: 1396/4/23
دسته بندی: مقاله بهینه سازی-سئو

پیام بگذارید


نام  
ایمیل  
پیغام